Thursday 24 July 2008

Europe Trip 2008 - Part 1

23 July 2008

Bertolak dari rumah ke Dover untuk menaiki ferry ke Dunquerqe, France. Perjalanan ke Dover mengambil masa 2 jam dan untuk menyeberangi English Channel pula mengambil masa lebih kurang 2 jam.


Keadaan di dalam ferry yang selesa serta menyediakan kemudahan untuk mengakses internet menyebabkan perjalanan yang panjang tidak terasa. Jam 5 petang kami sekeluarga selamat sampai di Dunquerqe, France. Kemudian kami terus ke Azri yang mengambil masa 3 jam lebih untuk ke sana...itu pun kalu tak sesat...Tetapi nasib kami tak berapa baik ari tu...Cik Tom buat hal..perjalanan 3 jam jadi 5 jam. At last aku terpaksa menggunakan talian hayat (Peta) untuk mencari route ke rumah Azri.


Akhirnya, Jam 11 malam kami sampai di Suite MDB, Roissy En France berdekatan dengan Charles De Gaule Airport untuk menginap di rumah Azri selama 3 hari. Terima kasih Azri kerana sudi menerima kami sebagai tetamu.


Gambar kenangan bersama Azri di hadapan rumah beliau sebelum dia bertolak balik ke Malaysia untuk bertemu keluarga tersayang...



24 July 2008 - Disneyland Resorts Paris











25 July 2008 - Paris City Tour










No comments:

Post a Comment